A jól tagolt, hasznos tartalom.
A minőségi, jól strukturált tartalom több szempontból is fontos. Elsősorban információval látja el a felhasználót, másodsorban pedig a keresőmotorok számára nyújt információt a kulcsszavak, a hivatkozások és a frissítések gyakorisága szempontjából.
A jól megfogalmazott tartalom a biztosíték arra, hogy a látogatóból vevő lesz. Be kell mutatnunk, hogy az általunk kínált termék, szolgáltatás milyen valós igényre kínál megoldást és azt a lehető legkevesebb kattintással el kell jutassuk a felhasználóhoz.
Egy jól felépített honlapon a tartalom hierarchikusan (többszintű, lenyíló) felépített menürendszerbe foglalt és mindig csak annyi információt tár a felhasználó elé, amit az befogadni képes. A régebben megszokott többhasábos nyitólapok, ahol több menü és rengeteg információ várta a felhasználót, mára elavultnak minősül. Ha túl sok mindent próbálunk közölni a kezdőoldalon, fennáll annak a veszélye, hogy a látogató megzavarodik, és inkább becsukja az oldalt. Ne feledjük látogatónk a problémájára számtalan választ tud találni az interneten.
A tartalom kialakításánál, a képek, ábrák alkalmazásánál vegyük figyelembe, hogy a mobileszközök kisebb méretű kijelzőjén is az olvashatóság az első számú szempont.
A honlapunk tartalmából derüljön ki, hogy kik vagyunk, mivel foglakozunk, milyen problémákra nyújtunk megoldásokat és kiknek. Amennyiben lehetőségünk van rá, tüntessünk fel árakat is, hiszen az ár sokszor a döntő szempont a vásárlásnál.
A jó tartalom kritériumai:
- Tagolt (hierarchikus menürendszerbe foglalt)
- Informatív (hasznos, használható tartalom)
- Egyértelmű (csak annyi információ, ami felfogható)
- Többnyelvű (külföldi célpiacok esetén)
- Konverzió orientált (kapcsolatfelvétel, hírlevél feliratkozás, vásárlás)
Siteice
vissza